Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • juni 2015
    M D W D V Z Z
    « Mei   Jul »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

BBC Three en BBC Four verdwijnen vanaf juli bij Telenet

Posted by dtvfan op 6 juni 2015

TelenetDe BBC-zenders BBC Three en BBC Four verdwijnen vanaf 1 juli bij Telenet. Dat heeft Telenet aangekondigd. BBC Three en BBC Four zijn beschikbaar in het Play More-aanbod. Ook de BBC-kinderzenders die overdag te zien zijn op beide zenders, CBBC en Cbeebies, verdwijnen gelijktijdig uit het zenderaanbod. Daarnaast was al eerder bekend dat Libelle TV stopt vanaf 1 juli met uitzenden en dus ook niet meer beschikbaar zal zijn in het basisaanbod. Recent voegde Telenet de nieuwe dramazender BBC First toe aan het Play More-aanbod.

28 Reacties to “BBC Three en BBC Four verdwijnen vanaf juli bij Telenet”

  1. Scaramouche said

    Ik kan zo direct minstens twintig andere zenders noemen die voor mijn part al làààng hadden mogen verdwijnen. Maar nee, Telenet verkiest om andermaal de goede zenders te verwijderen en het steeds verder krimpende aanbod te vullen met waardeloze commerciële rommel waar toch geen kat naar kijkt.

  2. Noël said

    BBC Four zorgde voor de meerwaarde, op zoveel vlakken. Ook voor de reputatie van Telenet als aanbieder van alle genres. Wat er overblijft zijn zenders die onderling inwisselbaar zijn. Oplossing is iPlayer van de BBC. Kost € 50 per jaar (wat goedkoper is dan het Entertainment-pack waarop ik totnutoe bij Telenet was geabonneerd). Telenet jaagt zijn klanten weg naar een ander platform, waardoor ze zichzelf als aanbieder en verdeler van televisie overbodig maken. Was er maar een valabel alternatief. Politiek: wees eindelijk ‘ns meer dan woorden alleen en laat dit Amerikaanse bedrijf niet bepalen wat er door Vlamingen al of niet mag worden gezien.

  3. rudy de jonge said

    De zoveelste gemene rotstreek van deze Amerikaanse barbaren tegenover hun machteloze klanten. Tot nu toe kon ik vrij goedkoop (8 euro/maand) genieten van BBC4 dankzij het oud pakket “entertainment”. Ik ben zo razend dat ik het direct heb opgezegd. Als doekje voor het bloeden heeft Telenet me nu een maand gratis “Play more” aangeboden ! De geldwolven uit Mechelen hopen waarschijnlijk me daarmee een jaarlijks extraatje van 300 euro af te troggelen. Als ik een recente film of tv-reeks wil zien ga ik die wel gratis halen in de Bib.

  4. Bart said

    Ja, er is een volwaardig alternatief : Tv Vlaanderen en andere satellietzenders

  5. Scaramouche said

    Ach, er zijn zelfs nog veel betere alternatieven, daar maak ik mij niet druk over. Punt is dat mijn maandelijkse bijdrage aan Telenet onveranderd blijft terwijl het aanbod degelijke zenders verder blijft afbrokkelen.

  6. elsina said

    Via http://www.filmon.com/tv/live kan je kijken naar BBC 3 en 4 en ook ITV en channel 4 en 5

  7. J. said

    O.K., That’s it…..Bye Bye Telenet ( You’ve had you’re change and F*****-Up Royal)…..Helloooo Satteliet…..!

  8. J. said

    Mocht Telenet BBC Three en BBC Four in HD doorgeven via Play More dan denk ik dat sommige nog wel overstag zouden gaan…al blijft het 24.95Euro per maand extra veel geld !
    Nu blijkt bij nader onderzoek dat het de SD-variant is en niet de HD-versie. Geeft aan dat de zaken bij Telenet niet meer in verhouding staan tot de geleverde kwaliteit…! Iets wat ik
    al heel lang zeg. Winst-maximalisatie kan op verschillende manieren….Telenet kiest voor het “beroof-de-klant-en-geef-ze-peanuts-in-de-plaats-model”
    HD had al véél langer de norm moeten zijn, zoals kleuren-TV dat ook is. Salut en de kost….de kogel is door de kerk, Satteliet-TV komt eraan…..!!!

  9. Rutger said

    De BBC kanalen zijn voir ons de belangrijkste kanalen zeker de kinder kanalen . Ik ga dus op zoek naar een andere provider. Liefst voor internet mobiel en TV.

    Good zo Telenet. Zo jaag je klanten Echt weg. BBC is duur day komt omdat het popular en geode kwaliteit is.

  10. Bart said

    BBC Three, BBC Four, CBBC en Cbeebies zitten gewoon in het verkeerde aanbod bij Telenet.
    Het zijn geen dure zenders en men had het gemakkelijk in optie “PLAY” of het basisaanbod
    kunnen aanbieden dan waren er automatisch meer kijkers.

  11. MARINA MASSU said

    De vraag is of BBC3 en BBC4 op termijn ook verdwijnen bij de andere providers , want dan heeft overstappen voor mij geen zin. Voor het overige vind ik het jammer dat we met steeds meer onzin-zenders opgezadeld worden, zonder dat we daarom vragen. Vraag aan Noël : kan je van hieruit een abonnement nemen op BBC i-player of moet je daarvoor een UK adres hebben ?

  12. J. said

    Lees dit eens…..http://www.totaaltv.nl/nieuws/2043/bbc-first-staat-doorgifte-bbc3-en-bbc4-niet-in-de-weg.html Telenet doet dus opzetelijk moeilijk…!

  13. William said

    Tijd dat Telenet kijkers aktie gaan voeren. Hebben Proximus kijkers ook gedaan toen ARD en ZDF werden verwijderd.

  14. Noël said

    Beste Marina, BBC iPlayer kon blijkbaar wel buiten de UK maar nu niet meer, wegens te veel gratis kijken vanuit de rest van de wereld (ze werken daar wel aan een ander systeempje dat ook op niet iOS-apparatuur kan worden gebruikt). De oplossing van Elsina hierboven (7 juni) lijkt me voorlopig wel een uitweg.
    Ik wil best actie ondernemen, William, maar welke?
    Wel straf dat Telenet zelfs journalisten probeerde wijs te maken dat a) er met de keuze voor BBC First geen zenders zouden verdwijnen en b) dat ze geen andere keuze hadden (wat de BBC tegenspreekt). Ze houden niet alleen hun klanten voor de gek, blijkt…
    Voor kwaliteit betaal je, Telenet (en kwaliteit is niet gelijk aan kwantiteit!). Ik had graag wat meer te betalen voor BBC Four. Maar die optie krijg ik niet, helaas.

  15. Ioana said

    Ongelooflijk, hoe erg is dit! Ik ben echt ontevreden en heb een gevoel dat telenet gewoon zelfs van de vaste klanten steelt. Ik heb geen worden. Middle finger, lieve telenet, middle finger.

  16. William said

    Lag toen wel anders met verdwijnen ARD en ZDF, heb toen zelf een Facebookgroep opgericht, heel veel media aangeschreven, ook prominenten tot zelfs Angela Merkel.

  17. peter said

    @WIlliam, misschien is een gelijkaardig actie wel nodig! mijn stem heb je alvast !

  18. Cardinaels Kurt said

    Ik wil niet tv Vlaanderen promoten . Maar ben al klant van in het begin . Bijna ook al de belangrijke Vlaamse zenders in HD en heel heel veel Engelse zenders waaronder iTV 1 2 3 4 en dus ook BBC 1 2 3 4 en noembaar op . Echt de moeite

  19. Kristof said

    Het is idd niet fijn om weer de betere zenders te zien verdwijnen. En ja, via de schotelantenne kan je idd heel wat Engelse zenders ontvangen, dit is echter niet omwille van TVV zelf maar gewoon leuk meegenomen omdat deze zenders FTA uitzenden (België en NL liggen toevallig gunstig ivm de spotbeam).
    Telenet zou wel wat meer naar hun klanten mogen luisteren en het buitenlandse aanbod mogen versterken. Zo lijkt me het een kleine moeite om de HD versies door te geven van verschillende oproepen (NPO1-3, France 2, ARD, ZDF, BBC2,…).
    Mooi voorbeeld is het Zwitserse UPC Cablecom het aanbod daar is erg groot en doordacht. Een mooi basispakket, wil je wat meer kan je uitbreiden. Hiervoor moet je dan natuurlijk ook voor bijbetalen.
    Ik blijf ook van mening dat daar ook voor buitenlandse zenders interesse is in Vlaanderen. Nu alles op MPEG4 staat is er heel wat ruimte vrijgekomen.
    Ik begrijp de problemen ivm de auteursrechten maar voor bv. de commerciële Nederlandse zenders wil ik gerust wat bijbetalen.

    Wisselen naar Proximus TV is helaas geen optie, aanbod is vergelijkbaar met Telenet tenzij je nog meer Franstalige zenders wenst.

  20. Eddy Zijs said

    Telenet verlaagt zich tot het niveau van de cultuurbarbaren. BBC First dat zgz als vervanging zou moeten dienen, is een samenraapsel van oude reeksen die al op vele zenders zijn uitgezonden! arm Vlaanderen… zal in ieder geval al beginnen met mijn pluspakket op te zeggen! Waarvoor zou ik het behouden?

  21. Een tip voor wie een schotel kan plaatsen: ALLE Britse zenders (BBC 1-2-3-4 allemaal in HD / ITV 1HD-2-3-4 / Channel 4HD, More 4, E4 en Film4 / Five, 5USA en 5Star / en nog véél meer, GRATIS te ontvangen op Astra 2 (28,2° Oost). Je moet daarvoor géén abonnement op TV-Vlaanderen nemen, enkel een satellietontvanger, en schotel volstaan. Meer info hier: http://www.freesat.co.uk/channels
    Als je ook een lnb richt op Astra 1 (19,2° Oost) ontvang je ook nog ALLE Duitse zenders gratis (te veel om op te noemen). Je kan dus perfect je abonnement behouden bij Telenet of Proximus en aanvullen met GRATIS Engelse en Duitse zenders… Voorbeeld van de éénmalige kosten voor de installatie van een ontvanger en schotel: SAB Titan III HD Combo (Ontvangst DVB-S, DVB-S2, DVB-T2/T/C) = +/- 99 € / Schotel + 2 lnb = +/- 60 € / kabels en ander klein materiaal: +/- 40 €. Totaal dus +-/ 200 € éénmalig !

  22. Phil said

    Heb al jaren geleden een schotel gezet en een ontvanger gekocht (een Humax met ingebouwd Freesat). Ik ontvang al de Britse “Free to air” zenders gratis.

  23. Ja Ik heb alle reacties gelezen en ik voeg me bij met hen .
    Als Telenet zou beginnen met al die overbodige brol zenders te schrappen waar geen kat naar kijkt en die paar Betere zenders waaronder BBC4 zou laten dan zouden ze 1 waardiger maatschapij zijn Maar ja dat moet ik waarschijnlijk niet verwachten van hen he’!

  24. Claeys said

    In plaats van hier te kakken op telenet zou je beter eens gebruik maken van internet en dan zou je lezen dat bbc3 in de herft verdwijnt ivm besparingen bij bbc

  25. Bart said

    Het wordt weer eens tijd voor nieuwe zenders toe te voegen aan het aanbod, in de plaats van er af te schaffen.
    Binnenkort bestaat Telenet Digital Tv 10 jaar.
    Waarom dan eens geen 10 nieuwe HD-zenders aan het basisaanbod toevoegen (NPO1HD, NPO2HD, NPO3HD, LA TROIS HD, PLUG RTL HD, FR2 HD,
    BBC TWO HD, ARD1 HD, ZDF HD en WDR3 HD).

  26. Noël said

    Mr. (of Mevr.) Claeys, het is al maanden bekend dat BBCThree doorgaat op internet (en dus niet langer via traditionele tv). Maar dat was voor ons dus al lang oud nieuws: gehoord op de BBC, you see. Ons probleem is het gemis van BBCFour, dat wel doorgaat op tv. Alleen krijgen wij hier niet die optie van Telenet. Ook niet om er eventueel wat meer voor te betalen. Wat de BBC anders wel verdient!

  27. Ellen said

    Overstappen naar Proximus lijkt me de beste oplossing: Entertainment, One, Two, Three en Four. Wij zijn heel tevreden 🙂

  28. Cardinaels Kurt said

    http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

    De mooiste oplossing ! Al van begin klant

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
