Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • december 2013
    M D W D V Z Z
    « Nov   Jan »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Telenet verhoogt op 26 januari tarieven

Posted by dtvfan op 9 december 2013

printLogo.jpg Telenet picture by dtvfanTelenet verhoogt op 26 januari enkele tarieven van vaste diensten met 1,97%. Dat heeft Telenet vandaag laten weten in een persbericht. Op 26 januari zal Telenet ook het kabelabonnement in heel het volledige afzetgebied gelijktrekken. De kabelprijs zal vanaf dan voor iedereen 15,35 euro per maand (waarvan 3,70 euro auteursrechten) bedragen. Telenet meldt dat de gelijktrekking geen extra inkomsten oplevert en hierdoor de geografische verschillen weg zijn.

Verder slaat de prijs voor digitale televisie op voor onder meer de huur van de HD Digicorder (8,35 euro ipv 8,20 euro) en de zenderpakketten PRIME, Sporting Telenet, Plus-pakket en HD XL Pack. De huur van de HD/SD Digibox en de SD Digicorder wordt dan weer niet verhoogd. De prijzen voor Rex, Rio, VRT Net Gemist, Sporting Telenet Dagpas, Passion XL, BeTV, RTL Séries Pass en Teletenne blijven ook ongewijzigd. Daarnaast zal bijvoorbeeld Basic Internet 26 euro (ipv 25,50 euro) kosten en ook de nieuwe pakketten Whop (54,15 euro in plaats van 53,25 euro; zonder huur HD Digicorder) en Whoppa (64,60 euro in plaats van 63,50 euro; zonder huur HD Digicorder) worden duurder.

Telenet zal over de prijsstijgingen communiceren naar de klanten per brief of mail. Op telenet.be/prijsaanpassing kunnen klanten bekijken hoeveel de prijsstijging voor hen persoonlijk bedraagt. De kabeloperator past zijn prijzen “voor vaste diensten aan door de stijging van de kosten verbonden aan de levering en ontwikkeling van deze diensten”. Verder wil Telenet volgend jaar “ook verder werken aan de ontwikkeling van een nog betere kijk-, surf en belervaring voor alle klanten”.

3 Reacties to “Telenet verhoogt op 26 januari tarieven”

  1. Harry VE said

    Steeds minder zenders leveren aan een steeds duurder tarief. Zo kan ik het ook.

  2. Tom said

    Er zijn weer wat veranderingen geweest op het Telenet netwerk.
    Zo is er niet langer Sport 10 (kanaal 42) maar zal dit kanaal vanaf 14 december het kanaal met Stories delen op kanaal 40 (naam wijzigt hier ook in Sport 40 en is al geruime tijd zo…).
    Er zijn ook logo’s verandert zoals bvb. JUST ipv Life!TV.
    Bijgekomen is Plattelands TV op kanaal 22.

    Ik vraag me wel af wanneer er nog eens een “echte” zender bijkomt.

    En dan Teletenne, wanneer gaat men daar eens eindelijk werk van maken. Ze zouden wel eens verstelt kunnen staan van hoeveel mensen er interesse in zouden hebben als men vtm opneemt in het pakket. Men is nu wel naar DVB-T2 overgeschakeld maar waar blijven de HD zenders?

  3. Rudy said

    Gelukkig ben ik van Telenet verlost. Alle zenders welke voor mij belangrijk waren zijn weg. Ik kijk graag Duitse zenders en toen ze de WDR hadden afgevoerd was het welletjes geweest. Ik heb alles wat met TV heeft te maken in maart 2013 opgezegd en heb mij een schotel geplaatst. Dat was alles bijeen nog geen 200 Euro. Reden was nieuwe TV (een HDTV) en dan wilde ik toch wel HD zien.

    In december zijn de laatste openbare Duitse zenders allemaal overgeschakelt naar HD en ook alle BBC’s zijn nu in HD met nog enkele andere. Ik heb in november wel een duurdere ontvanger gekocht met HBB TV en heb dus ook gratis toegan tot o.a. de mediatheken van ARD en ZDF welke zeer uitgebreid zijn en volledig kosteloos.

    Het was mij te duur geworden en daarenboven beslist Telenet dan ook nog eens wat de klanten moeten nemen van decoder die je moet huren en je opnames kan je niet bewaren bv. op PC. Zij bepalen alles en ik zou moeten betalen? Sorry, die ballon gaat niet meer op. Straks is er weer ZDF Hitparade en Starparade, neem vele mooie muziek op en bewaar die op mijn PC. Ik kies zelf welke harde schijf ik gebruik en wat ik opneem en wat ik wil bewaren. Belangrijkste: geen maandelijkse kosten meer en degelijk materiaal en perfekt beeld. Ik heb die TV gekocht met de bedoeling HDTV te kijken. Gelukkig ben ik geen sportfan. In principe heb ik mijn installatie bijna terug en heb nog meer dan één jaar garantie. Niet meer met mijn geld Telenet. Ik wil op TV mijn vrijheid en mijn keuze. En dit allemaal gratis.

    Rudy.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
