Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • april 2013
    M D W D V Z Z
    « Mrt   Mei »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Wordt reclame doorspoelen bij opnames betalend?

Posted by dtvfan op 16 april 2013

Digitale tv Abonnees van digitale tv moeten mogelijk weldra betalen om reclame door te spoelen tijdens een opname. Daarover werd gedebatteerd tijdens een hoorzitting in de Mediacommissie in het Vlaams parlement samen met CEO’s van de mediagroepen en distributeurs. De Vlaamse meerderheidspartijen CD&V, sp.a en N-VA willen distributeurs zoals Belgacom en Telenet via een decreet verplichten om toestemming te vragen van de omroepen voor elke functie die aan de lineaire tv-uitzendingen wordt toegevoegd.

Daarnaast stelde Peter Bossaert, CEO van de VMMa (vtm, 2BE, Vitaya), voor om twee decoders op de markt te brengen: één goedkope decoder waarmee de reclame niet kan doorgespoeld worden en één duurdere decoder waarbij het wel kan. Telenet is hierover niet te spreken en meldt dat dit onmogelijk is. “Het huidige toestel, met ondersteuning en andere diensten inbegrepen, kost om en bij de 400 euro. Als we software moeten ontwikkelen om het doorspoelen te verhinderen zal die prijs gevoelig stijgen”, meldt Telenet. Ook Belgacom wil een oplossing, maar vindt het decreet geen goede oplossing. Benieuwd welke oplossing er uiteindelijk uit de bus zal vallen.

6 Reacties to “Wordt reclame doorspoelen bij opnames betalend?”

  1. https://www.facebook.com/ReclameBetaaldDoorspoelen, hier kunnen we proberen met zen allen (of veel toch) een punt te maken.

  2. Bjorn Pattyn said

    We zijn al zo duur voor digitale tv en nu willen ze nog eens extra geld uit onze zakken halen om reclame door te spoelen.

  3. S Bogaerts said

    Tja eeuwige discussie zeker: zenders moeten reclameinkomsten hebben om te kunnen overleven – reclame heeft maar zin als ernaar wordt gekeken – als reclame wordt doorgespoeld wordt er niet naar gekeken – dus doorspoelen moet worden vermeden.
    Ik vind daar wel een zekere logica inzitten. Pas op: ik betaal ook niet graag, daar niet van, maar als er iets aan het financiële model begint scheef te lopen, dan kan je als zender toch niet anders om daar tegen in te gaan, zoniet overleef je de storm niet.
    Soit, ik hoop alleen dat de tussenfilmpjes op Discovery en NGC daar niet onder vallen en toch nog kunnen worden doorgespoeld – dat is toch geen ‘reclame’ en 235 keer dezelfde aankondiging te zien voor een ander programma of foto van eigen huis, da’s zefls teveel voor Corneel

  4. Dirk en Lek said

    Binnenkort moeten we nog betalen om kleur te kunnen zien.. Wat deed men in het video recorder tijdperk ,juist doorspoelen…………
    Ik vind dat we zelf moeten kunnen kiezen om reclame al dan niet door te spoelen.
    Ik ken mensen die uit principe zelden naar de commerciële zenders kijken.

  5. Benny said

    Reclame, reklame en nog eens reclame…Het is tegenwoordig niets anders meer…
    Trek de brievenbus open, is het niets anders dan reclame(en rekeningen)…Zet je de radio of tv aan is het reclame…Het wordt met kilo’s door je strot geduwd…Niet te verwonderen dat men het allemaal (kots)beu wordt…Trop is te veel…En nu nog betalen om reclame te moeten zien! Voor mij (en voor veel andere denk ik) wordt het teveel…Ik ga mijn goede oude videorecorder en cd-speler weer bovenhalen !!!!

  6. mike said

    en de Nederlanders…die lachen met die Belgen!!!!!

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: