Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • februari 2013
    M D W D V Z Z
    « Jan   Mrt »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Test-Aankoop organiseert Belgisch kampioenschap decoderwerpen

Posted by dtvfan op 18 februari 2013

De consumentenorganisatie Test-Aankoop gaat op 15 maart het Belgisch kampioenschap decoderwerpen organiseren. Test-Aankoop, die het kampioenschap aankondigt in een persbericht, wil hiermee de strijd aangaan “met de kabeloperatoren om de dure, weinig degelijke en energieverslindende decoders uit de huiskamers te bannen”. De organisatie pleit voor CI-kaarten, waarmee abonnees zonder decoder naar televisie kunnen kijken. De CI-kaarten passen in elke moderne flatscreentelevisie’s. Enkel TV Vlaanderen en de Waalse tegenhanger TéléSAT bieden de zogenaamde CI+ module aan in België. Met de CI+ module kan er enkel naar zenders gekeken worden en zijn (interactieve) toepassingen zoals opnemen, stemmen via de rode knop en films en series op aanvraag bestellen niet mogelijk.

Volgens Test-Aankoop kan er bijvoorbeeld bij Telenet zo’n 123 euro (8,20 euro huur per maand voor de decoder en 25,40 euro stroomverbruik) bespaard worden door de CI-module. Intussen meldde Telenet vandaag dat de CI+ module voor de zomer zal komen bij hen. Hoeveel zenders of hoeveel de CI-kaart bij Telenet zal kosten is niet door Telenet bekend gemaakt.

7 Reacties to “Test-Aankoop organiseert Belgisch kampioenschap decoderwerpen”

  1. jurgen plaquet said

    zal die van telenet gooien na 3000 euro boete te moeten betalen haat ik telenet zo erg

  2. muckiba said

    zoveel betaalen ik kan daar niet aan geraken
    hoe geraak de gij op 3000 te betaalen
    aan telenet kun je me dat is aan mij eens uitleggen
    gemoet per maand abonement niet als jaar telenet
    tellen he kuikenvogel ! het is wel voor u bedoelt hij zwans nie
    he man telenet betaal ik 140 of ietske maar soms kan het zijn
    dat boven de 500 euro uitkomen dat gebeurt wanneer ik
    een bel naar de eroticse telefoonlijn meer is is dat niet

  3. jurgen plaquet said

    nee weet ik omdat ons te duur werd telefoon digitaale tv internet geraakten we achter bij telenet daarom heben ze alles geblokeert en de maanden van mijn lopent contract boete gegeven wonder verdere verwitiging direct brief deurwaarder nog es 500 euro bovenop boete 1000 euro plus 6 maand aangerekend achterstal dus reken maar tis mischien mn eigen schuld ze betaalde 300 euro al in per maand nu mobistar scheelt 200 euro minder en veel beter

  4. Maar je geraakt toch ook niet aan 300/maand, mijn hoogste Telenet factuur van de afgelopen 12 maanden is 80 euro en die was dan al hoger dan normaal…

  5. jurgen plaquet said

    dom he bij telenet hd zenders paket bij betaal je extra bestel je iets betaal je ook nu heben we mobistar tv eerlijk gezecht daar kan je aleen films hure da spaart veel uit en betale nog geen 30 euro voor zo n 600 zenders voor 1 prijs en hd zenders bij ik heb geleert uit mn fouten vandaag kwamen ze aan de deur voor scarlet tv heb ze direct de deur gewezen

  6. mike said

    Ik zal met plezier die kl****decoder van belgacom eens ver gooien.altijd de zelfde problemen,en traag,een slak is er jaloers op.58 programmas op de harde schijf,die brol blijft 86 aangeven,100 keren drukken voor je dan eindelijk je 58 programmas hebt.Als ze met samsung gaan samenwerken,is het te hopen dat het geen made in china zal zijn…daarbij,ik wil zelf mijn merk van tv kiezen!En zo wil ik ook zelf mijn merk van decoder kunnen kiezen!

  7. jurgen plaquet said

    gelijk heb je wij betalen de huur laat ons beslissen trouwens telenet of belgacom alemaal zijn ze tegenwoordig onmenselijk ze moesten eens op straat lopen en vragen wat de mensen er van vinden hun ogen zouden es open gaan ook scarlet komd aan de deur met belgacom box

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
