Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • december 2012
    M D W D V Z Z
    « Nov   Jan »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Nieuwe interactieve toepassingen bij Belgacom TV

Posted by dtvfan op 7 december 2012

Belgacom TVBelgacom TV geeft haar abonnees voortaan de kans om op hun tv-scherm kennis te maken met acht interactieve toepassingen. Deze toepassingen zijn ontwikkeld door Belgacom of derden, zoals Chocolapps, en zijn speciaal aangepast voor gebruik op een tv-scherm. Zij zijn vanaf nu gratis beschikbaar via het menu voor Belgacom TV-klanten met een decoder van de laatste generatie (V4). In de loop van de komende weken worden meer dan 500.000 decoders uitgerust met deze toepassingen. Dat meldt Belgacom in een persbericht.

De volgende toepassingen zijn vandaag beschikbaar, in afwachting van tal van andere toepassingen in 2013:

– Vier kinderboeken van Chocolapps:
Chocolapps bedenkt en ontwikkelt ludieke en educatieve toepassingen voor tablets en smartphones voor kinderen van 5 tot 10 jaar. Exclusief voor de klanten van Belgacom TV zijn er nu vier interactieve boeken gratis beschikbaar op Belgacom TV: De 3 biggetjes, Sneeuwwitje, Peter Pan en Jungle Boek. De toepassing heeft een videomodus en een begeleid-lezenmodus, die kinderen helpt bij het leren lezen en bij het ontdekken van talen. Elk verhaal is beschikbaar in vier talen (Nederlands, Frans, Engels en Duits). De kinderen kunnen interactief meedoen, ze leren spelenderwijs woordjes en veel meer, en kunnen op elk moment overschakelen naar een andere taal.

– Belgacom 11:
De Belgacom 11-toepassing biedt de fans van koning voetbal statistieken over alle grote liga’s van het Europese en Belgische voetbal (de Spaanse en Portugese liga, de UEFA Champions League, de Jupiler Pro League, de Belgacom League, enz.), en over de clubs. Men vindt er alle nuttige info in terug, zoals de speelkalenders, de resultaten, de klassementen, spelersinfo van elke club, enz.

– Football-chat:
De Football-chat is een convergente chat-toepassing die gelinkt is aan de voetbalzenders Belgacom 11 en 11+, waarbij de gebruikers de chats van de sites van Het Nieuwsblad en Skynet kunnen volgen op het tv-scherm (boven de beelden van de match). Deze toepassing is enkel beschikbaar via de zenders Belgacom 11 en 11+ en andere specifieke voetbalkanalen. De bedoeling is dat de kijkers van 11 en 11+ in realtime de match en de discussies errond kunnen volgen. De chat-toepassing geeft desgewenst ook de scores van de andere matchen die simultaan worden uitgezonden op de zenders van het Belgacom-voetbalaanbod.

– Belgacom 5:
Net als de Belgacom 11-toepassing geeft de Belgacom 5-toepassing permanent toegang tot gegevens en statistieken van alle clubs uit de Belgische basketballiga van de eerste divisie. Basketbalfans vinden hier de speelkalender, de resultaten, de klassementen, spelersinfo over elke club, enz.

– TV Maps:
Met TV Maps kan men elke plaats ter wereld opzoeken en bekijken op zijn tv-scherm. Men kan inzoomen tot op straatniveau en er zijn twee weergavetypes: klassieke weergave met straat-, wijk- en gemeentenamen, en satellietweergave, thans beschikbaar voor de hele wereld. Ook een 360°-weergave van de geselecteerde straat is mogelijk, en verkeersinformatie.

De lancering van dit nieuwe toepassingen-platform op Belgacom TV in de convergentiestrategie van Belgacom. Voortaan vindt de klant eenzelfde toepassing immers terug op Belgacom TV, op zijn pc/Mac, tablet en smartphone. Deze webcontentdiensten zijn nu aangepast voor gebruik op het televisiescherm met aandacht voor de kwaliteit van de content en de ervaring van de gebruikers.

Bruno Chauvat (Executive Vice President Strategy & Content): ‘De contentstrategie van Belgacom bestaat erin het tv-aanbod te laten evolueren naar een rijkere en meer globale ervaring rond entertainment op alle schermen. Deze toepassingen zijn voor Belgacom een voorbeeld van convergentie, door op tv toepassingen te integreren die tot nu toe enkel op internet en op smartphones te zien waren. Bovendien zijn we erg trots dat we een nieuwe edutainment-toepassing (Chocolapps) kunnen aanbieden, die bijdraagt tot de ontwikkeling van onze kinderen.’

De nieuwe toepassingen zijn te vinden in het menu bij ‘Apps’.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: