Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • augustus 2011
    M D W D V Z Z
    « Jul   Sep »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    293031  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

SBS Belgium sluit partnership met MTV Networks en Discovery Networks

Posted by dtvfan op 24 augustus 2011

MTV Networks Belgium en Discovery Networks Benelux hebben een partnership gesloten met SBS Belgium (VT4 en VIJFtv). SBS Belgium zal namelijk vanaf september 2011 instaan voor de salesvertegenwoordiging van Discovery Channel Vlaanderen, dat eigendom is van Discovery Networks Benelux, en vanaf januari 2012 ook voor die van MTV Networks Belgium (MTV, TMF, Nickelodeon en Nick Jr). Dat melden MTV Networks Belgium en SBS Belgium. Op die manier ontstaat er volgens alle partijen “een uniek, complementair en competitief aanbod voor de Belgische adverteerdersmarkt”.

Bart Decoster, commercieel directeur SBS Belgium: ‘De combinatie van de jonge mannelijke en actieve kijkers van Discovery Channel, de jeugdige kijkers bij TMF en MTV, de kids bij Nickelodeon en de peuters en kleuters bij Nick Jr., de Vlaamse gezinnen die zich intussen welkom thuis voelen bij VT4 en de zeer vrouwelijke VIJFtv-kijker zullen een sterkere en efficiëntere competitie creëren in het voordeel van de adverteerders en de mediabureau’s. De commerciële teams zullen met een zeer complementaire portfolio en een mooi en boeiend salesverhaal naar de advertentiemarkt kunnen. Ook de mogelijkheden omtrent crossmediale opportuniteiten zullen met de nieuwe partners en nieuwe eigenaars verder uitgewerkt worden.’

Ides Ticket, Country Manager MTV Networks Belgium: ‘Nickelodeon is vandaag reeds nationaal de grootste commerciële kidszender en ook TMF en MTV vormen samen het sterkste jongeren- en muziekaanbod. Ik ben ervan overtuigd dat het partnership met SBS, ons zal toelaten om de sterkte van onze merken nog verder te ontplooien en op die manier commerciële groei te realiseren.’

Algemeen directeur Discovery Europe Jochem de Jong: ‘Ik ben bijzonder blij met onze samenwerking met SBS en heb er alle vertrouwen in dat zij het succes van onze kwalitatieve non-fictie entertainmentzender Discovery Channel verder zullen uitbouwen in Vlaanderen.’

Ten slotte meldt MTV Networks Belgium ook nog dat vanaf 4 oktober MTV en Nickelodeon ontkoppeld zullen worden en de hele dag door op aparte kanalen zullen beschikbaar zijn via digitale tv. Nickelodeon zou wel analoog via de kabel van Telenet beschikbaar blijven en vanaf 20 uur ’s avonds zal TeenNick, dat een speciale programmering heeft voor tieners, uitzenden op het kanaal. MTV verdwijnt analoog via de kabel, maar zal digitaal wel de hele dag door beschikbaar zijn in het basisaanbod van Belgacom TV en Telenet Digital TV. Nick Jr komt vanaf oktober ook in het basisaanbod van Telenet Digital TV.

2 Reacties to “SBS Belgium sluit partnership met MTV Networks en Discovery Networks”

  1. mm said

    Schandalig!!!!!! binnenkort enkel een tv-aanbod voor kinderen!!! Ahja alles verdwijnt van de analoge tv. Enkel 24/24 u achterlijke kinderprogramma’s die 50 keer achtereen herhaald worden!

  2. Cristina said

    Volledig akkoord met Mm! Toevallig is MTV één van mijn meest bekeken zenders, en nu zou ik dus zo’n dure digibox moeten aanschaffen voor die ene zender?! Ik hoor trouwens meer klachten dan goeds van mensen die zo een ding hebben.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: