Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • juli 2011
    M D W D V Z Z
    « Jun   Aug »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Investigation Discovery vervangt Discovery Travel & Living

Posted by dtvfan op 2 juli 2011

Investigation DiscoveryVanaf 4 juli verdwijnt Discovery Travel & Living en wordt de zender vervangen door de non-fictie misdaadzender Investigation Discovery. Dat meldt Discovery Networks Benelux. Investigation Discovery richt zich op iedereen die benieuwd is naar de motieven van de daders en gestimuleerd wordt door het oplossen van moordzaken, het bij elkaar zoeken van de puzzelstukjes en het verkennen van de gedachten van moordenaars. De zender gaat dus vooral over misdaad & forensisch onderzoek. Investigation Discovery vervangt vanaf 4 juli Discovery Travel & Living in de zenderpakketten van Belgacom TV, Mobistar Digital TV, Numericable, Telenet Digital TV en TV Vlaanderen.

28 Reacties to “Investigation Discovery vervangt Discovery Travel & Living”

  1. Seidemann said

    Hier in Limburg (Beringen) nog altijd geen uitzendingen van Investigation Discovery… Discovery Travel & Living zendt hier nog steeds uit en voor zover ik weet is het vandaag toch maandag 4 juli! Nog iemand hetzelfde probleem?

  2. Sandrien said

    Ja al een paar dagen dat ik mij af vraag wat die uitleg van ID bij travel staat te doen. Momenteel hier ook nog steeds travel en living op het scherm.
    Voor mij mag het veranderen want naar die zender kijk ik niet en die ID lijkt me wel interessant.

  3. lilly said

    Ze mogen Investigation Discovery aan het pakket toevoegen maar Travel and Living verwijderen?
    Dat is zowat de enige zender die hier bekeken wordt! Als het zo zit kan ik evengoed mijn abonnement opzeggen..
    Dit is echt wel jammer!

  4. William said

    Hier is die toch echt vervangen. Ben daar niet blij mee, eigenlijk hadden wij min of meer voor Travel & Living het Music & Culture boeket genomen bij Belgacom. Dus dat kan nu wel de deur uit. Heb me vaak wel afgevraagd waarom T&L eigenlijk in dat boeket zat en ID Discovery hoort daar zeker niet in thuis.

  5. Patricia said

    Bij Telenet is het nog steeds Travel and Living, ik zou ook liever Discovery ID hebben.
    Heb net gebeld naar Telenet , maar een deftige uitleg kreeg ik toch niet.
    Enkel een vaag antwoord dat het toch niet klopt en dat ik wel gelijk heb, maar ze wilden het wel nazien.
    Enfin, we zullen afwachten.

  6. Seidemann said

    Sorry, dat ik gisteren zo ongerust was… maar hier bij mij is het inmiddels ook in orde; eindelijk Investigation Discovery; veel beter dan Discovery Travel & Living!

  7. William said

    Smaken verschillen nu eenmaal, persoonlijk had ik veel liever T&L

  8. Patricia said

    Het is nu wel Discovery ID , maar het is niet ondertiteld.
    En mijn Engels is nu toch ook niet zo goed om alles te begrijpen.
    Waarom is dat niet ondertiteld ?
    Iemand een antwoord?

  9. Charissa Frank said

    Geef ons maar Travel en Living terug, De programmatie van ID kan je ook terug vinden op andere zenders.

  10. ja ben er zo niet mee eens dat travel living eraf is grrrrrrrrr ik keek iedere avond dus dat wordt einde abn

  11. Charissa Frank said

    Volgens Discovery Benelux is er nog altijd TLC (wat eigenlijk ook Travel and Living programmaties zijn). Deze wordt enkel iin Nederland verzonden. Discovery Benelux is trots dat zij als enige een niche hebben op de mannenmarkt.

  12. Terry said

    hi ik kijk alle dagen animal planet en blijkbaar is gisteravond tlc om 22u van de telenet zenders verdwenen , want vandaag om 18u was ik vollop animalplanet aan het kijken en de programmas liepen gewoon door zonder dat het overging naar tlc ! en eigenlijk ik mis het niet want alle progammas van tlc kon je zien op travel en living en die erbij kwamen waren nu niet jedat van belang vond ik;ik denk eigenlijk niet erg gericht op de vrouwen van hier en ons vrouwvolk kijkt nu eenmaal niet graag naar zulke programmas s’avonds laat wanneer er zoveel toffere programmas te volgen zijn op andere zenders nietwaar?
    en dat id kanaal heb ik gisteravond eens gevolgt en ben begot in slaap gevallen! altijd zulke depri ziekektegevallen,crime gevallen waaw is er nog niet genoeg te betyreuren in de wereld? is dat nu echt zo wetenswaardig allemaal?moet daarvoor t goede wijken?
    voor b**sh*t?

  13. hielk said

    ik wil t&l terug!! lekkere zenden om loze uren mee op te vullen. vind het bovendien raar dat zo’n zender wordt vervangen door iets uit een compleet ander genre…

  14. Charissa Frank said

    Ik heb een klacht ingediend bij Discovery Benelux en kreeg als antwoord dat ze het spijtig vonden dat ID niets was en dat ze iedereen tevreden proberen te stellen. Iedereen google Discovery Benelux en email de marketing, programmatie en andere mensen daar! De meer die emailen misschien dat er actie komt. In Nederland word Animal plant om 18u TLC maar in Vlaanderen niet!

  15. dat heet dan uitzendrechten die bij andere zenders zitten hé,
    ze kunnen niet zomaar alle zenders in vlaanderen of belgie aanbieden die van nederland zijn,
    uitzendrechten spelen vaak de grootste rol.
    en wat een zender beslist kan een klant niet veel aan doen,dan enkel z’n abbo opzeggen waar die zender inzit.

  16. mike said

    met ID heb ik zo geen probleem,kan mss soms wel eens interesant zijn,maar die TLC,sh*t,wat is dat,meer reclame dan programmas,en die programmas zijn dan nog dikke flauwe zever.niet dat ik elke dag uren naar animal planet keek,maar ik wil dat terug,zet TLC overdag,en savonds goede programmas van ANIMAL PLANET….

  17. W.G. said

    @Mike, heb jij Belgacom?
    Bij Telenet zit Animal Planet weer 24u sinds enkele dagen, eerst was het ook even met TLC
    Bij Belgacom zenden ze Animal Planet tot 18 u en daarna (ook al zijn er geen uitzendrechten voor) TLC (Zijn ze bij Belgacom nu aan het onderzoeken)
    Bij TV Vlaanderen en Mobistar Digital TV gaat Animal Planet na 18u op zwart, geen TLC (Zal nog even zo blijven door CanalDigitaal)

  18. dtvfan said

    @Mike en W.G.
    Voor TLC zijn er inderdaad geen rechten voor aangezien heel wat programma’s van TLC verkocht zijn aan Vlaamse zenders. Op dit moment is TLC voorlopig enkel beschikbaar bij Belgacom TV, maar zal in de komende dagen mogelijk verdwijnen en vervangen worden door de 24-uurs versie van Animal Planet (net zoals bij Telenet Digital TV). Bovendien is en komt er van Animal Planet geen Vlaamse versie.

    Met vriendelijke groeten

  19. mike said

    w.g. inderdaad belgacom
    dtvfan,hoop inderdaad dat animal terug 24 komt,(en hoe vlugger hoe beter),dat het geen vlaamse versie is,dat is niet erg.
    bedankt voor de informatie.
    groetjes

  20. Charissa Frank said

    Ik heb vandaag een telefoontje gehad van Telenet met de verontschuldiging dat T&L verdwenen was. Zelf was Telenet pas de dag van te voren op de hoogte gebracht. Discovery heeft zelf besloten om T&L te vervangen in Nederland, Duitsland en Belgie. Waren ze eerder op de hoogte dan hadden ze net zoals het verdwijnen van Hallmark alle klanten verwittigd. Telenet is op zoek naar alternatieven. In de tussentijd allemaal naar Discovery Benelux emailen om een klacht neer te leggen. Heb wel een mail van hun gekregen waar in ze zeiden dat ze alle klanten tevreden willen stellen en adverteerde hun nieuwe TLC zender op Animal planet. Waarom weet ik niet want in Belgie hebben ze geen uitzendrechten daarvoor!

  21. W.G. said

    @dtvfan Wie had het over een Vlaamse versie van Animal Planet? Of was dat gewoon ter informatie dat je dat vermelde?

    @Charissa Frank, dan heeft Telenet je toch weer mooi voorgelogen aangezien ze enkele dagen op voorhand de zendernaam al in “Discovery ID” veranderd hadden; ze wisten het dus waarschijnlijk wel al iets langer. En je mag altijd proberen klachten te sturen naar Discovery Networks Benelux maar geloof je nu echt dat ze iets inzitten met ons? Nederland heeft TLC gekregen wat in de zelfde lijn als Travel & Living zou moeten liggen, dus ja.

  22. dtvfan said

    @W.G. : dat was inderdaad extra informatie die ik gaf over Animal Planet.

    Aan iedereen :
    Wie verder wil discussiëren over Animal Planet en TLC kan terecht bij de reactiemogelijkheid bij het artikel over Animal Planet op deze link. Gelieve bij dit artikel voortaan te discussiëren over Investigation Discovery en Discovery Travel & Living. Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groeten

  23. JayDee said

    Met spijt in het hart heb ik ook moeten “ontdekken” dat T&L vervangen werd door ID – en inderdaad smaken verschillen. In mijn geval had ik véééél liever T&L – dààrom dat ik dat pakket had genomen. En wat heeft die ID in godsnaam met T&L te maken!?!
    Ik heb reeds verschillende malen Telenet aan de lijn gehad, inderdaad zonder deftig antwoord, zij wisten ook niet hoe of wat….
    Ben hier eigenlijk niet blij om, want wij hangen altijd vast aan contracten, opzegperiodes, etc als we dingen willen opzeggen, maar zij kunnen, zonder enige verwittiging, én zonder deftige uitleg zomaar veranderen…..
    Weeral een bewijs dat je als consument toch maar aan het kortste eind trekt!
    Ik vraag me eigenlijk af waarom we niet gewoon per zender kunnen beslissen ipv die “pakketten” – die trouwens constant veranderen!

  24. W.G. said

    @JayDee Je hebt een overschot van gelijk, maar ik wil je wel even zeggen dat deze verandering aan Discovery zelf te wijten is en niet aan je aanbieder. Discovery heeft Travel & Living vervangen door ID en dus niet je aanbieder.

  25. als je de optie zou hebben om per zender te abboneren zou dit duurder uitkomen voor een klant dan zo een pakket.
    je krijgt voor minder geld in theorie meer zenders,maar in praktijk kan dit heel soms anders zijn bij telenet die zenders verwijderd om andere in de plaats te geven die dan in een ander pakket soms komen.

  26. me said

    Info van Belgacom Forum TV:

    •Vanaf 3 oktober
    •Discovery Travel & Living wordt vervangen door Investigation Discovery (boeket “Entertainment NL”)

  27. dtvfan said

    Discovery Travel & Living is reeds vervangen, ook bij Belgacom TV, door Investigation Discovery. Vermoedelijk zal deze zender verhuizen naar het Entertainment-boeket.

    Met vriendelijke groeten

  28. JayDee said

    Vind het wel “grappig” om te zien dat er nu op de vervanger van T&L, nml Discovery ID, constant reclame gemaakt wordt over Travel & Living!
    Begrijp het allemaal niet goed, maar ja!

    @W.G., inderdaad: toen ik Telenet de eerste maal hierover contacteerde wisten ze dit zelfs niet, hebben moeten navragen en mij terugbellen. De uitleg van de ene tov de andere operator waren dan ook verschillend, want zij hadden hier zelf niks info over gekregen (van bovenaf). Ik weet niet hoe het bij Belgacom ging.

    @Master Magic, je hebt waarschijnlijk wel gelijk hoor, maar frustrerend dat je voor een pakket kiest en dat dit dan aangepast wordt…

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
