Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • maart 2011
    M D W D V Z Z
    « Feb   Apr »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Eurosport vanaf 5 april in het nieuw

Posted by dtvfan op 31 maart 2011

EurosportDe Eurosport Groep heeft na een intensieve merkreview haar nieuwe sound, look en feel onthuld. Dat meldt Eurosport in een persbericht. Europa’s grootste sport- en entertainmentplatform treedt de toekomst tegemoet met een nieuw grafisch – en muzikaal gezicht en een opgefriste versie van haar logo. Vanaf dinsdag 5 april is de make-over ook voor de tv-kijkers hoor- en zichtbaar op alle Eurosport-kanalen.

Doel van de restyling – de meest ingrijpende in haar bestaan – was om een omgeving te creëren waarin Eurosport’s merkwaarden emotie, live actie en diversiteit meer expliciet tot uiting komen. De nieuwe brand identity wordt doorgevoerd op haar hele platform, in Europa, het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Asia-Pacific, en in al haar commerciële -, corporate – en marketinggerelateerde uitingen.

Laurent-Eric Le Lay, Chairman en CEO van de Eurosport Groep: “De Eurosport Groep heeft zich in 22 jaar tijd ontwikkeld tot het grootste sport- en entertainmentplatform van Europa. We begonnen als sportzender, maar brengen inmiddels meer dan 150 verschillende sporten op elk denkbaar scherm. Het was dan ook tijd voor een nieuwe audiovisuele koers, die beter aansluit bij onze positie als Europa’s toonaangevende aanbieder van live sport. Technologische ontwikkelingen gaan snel en we innoveren dus voortdurend. Maar we doen nog steeds hetzelfde: we brengen de sport naar de echte sportfans. Die kern komt nu veel beter terug, in de nieuwe audiovisuele identiteit… we zijn een merk voor élke sport en sportcommunity.“

Danny Menken, Managing Director van Eurosport Benelux: “We voelen ons goed en zien er nu dienovereenkomstig uit. En we klinken als een klok. De focus op emoties, die aan de basis ligt van de veranderingen, is dan ook ijzersterk. En sluit ook perfect aan bij onze, ook al gewijzigde, redactionele koers. Opener, en met meer echte gezichten op de buis. De sport nóg dichterbij de fans.”

Broadcast production agency Les Télécréateurs uit Parijs tekende voor de nieuwe visuele elementen. Geprobeerd is om de kijker en zijn emoties centraal te stellen. Zes tijdelijke brand identity clips zullen dit vanaf 5 april on-air accentueren, refererend aan 6 verschillende emoties en doelgroepen en 18 verschillende sporten. Ook is getracht om met slimme infographics, die informatie snel en duidelijk weergeven, het ‘visueel navigeren’ makkelijker te maken.

Het Amsterdamse Massive Music, gespecialiseerd in muziek en geluid ‘for the moving picture’, creëerde Eurosport’s nieuwe audio-elementen. Beoogd werd om ook op dit vlak nauwer aan te sluiten bij sportgerelateerde emoties als euforie, verwondering, agressie en teleurstelling.

De nieuwe look van Eurosport :

Eurosport

Eurosport

2 Reacties to “Eurosport vanaf 5 april in het nieuw”

  1. Nou het werd eens tijd dat ze wat aan de zender gingen doen, Vroeger keek er nog wel is naar maar tegenwoordig vind ik het maar slappe hap

    hopen op beterschap dan maar he

    groetjes,

    Sander

  2. via satelliet niet in breedbeeld,
    de puls word niet herkend,
    zal dus nog ergens liggen in de aanvoer ofzo.
    via telenet wel ok,
    de HD versie is perfect op sat en kabel.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: