Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • september 2010
    M D W D V Z Z
    « Aug   Okt »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Belgacom geeft digitale tv en entertainment menselijke toets

Posted by dtvfan op 10 september 2010

Kanaal ZVijf jaar na de lancering van Belgacom TV zet Belgacom nieuwe stappen op de Belgische digitale markt met de ontwikkeling van een platform voor de toekomst van tv en entertainment: Belgacom Entertainment. Hiermee wil Belgacom de nieuwste technologieën zo eenvoudig mogelijk beschikbaar maken voor iedereen. In deze context sloot Belgacom deze week twee investeringen en exclusieve strategische partnerships af, met Jinni en in3Depth Systems. Dat meldt Belgacom in een persbericht.

Met de ontwikkeling van haar toekomstige Entertainment-platform treedt Belgacom een nieuwe fase in: meer inhoud op meer toestellen (pc, tv, mobiel). Dankzij Belgacom Entertainment zullen de klanten diensten en toepassingen op maat kunnen ervaren, aangepast aan ieders smaak.

Twee nieuwe investeringen en exclusieve strategische partnerships
In3Depth Systems, de holdingmaatschappij van Softkinetic, Optrima en Softkinetic Studios, is een Belgisch bedrijf met een unieke, internationaal erkende expertise in 3D-gebarenherkenningstechnologieën. Met eenvoudige bewegingen laat de gebruiker toestellen en toepassingen functioneren. Deze technologieën zijn perfect inzetbaar voor de toepassingen van Belgacom Entertainment, gaande van videogames tot e-learning.

Belgacom investeert 4 miljoen euro (kapitaal) in in3Depth Systems. Ook SRIW Techno, een filiaal van de SRIW (de Waalse gewestelijke investeringsmaatschappij) investeert 4 miljoen euro.

Jinni is een innovatieve Israëlische onderneming, internationaal erkend voor haar intuïtieve zoekmotor voor films en televisie. Het unieke bestaat hierin, dat het zoekresultaat wordt verrijkt met aanbevelingen op maat: klanten kunnen het zoeken sturen door in gewone mensentaal aan te geven welke soort film ze zoeken. Deze samenwerking is cruciaal om klanten hun weg te helpen vinden in het steeds grotere aanbod van inhoud en programma’s op het internet-, het mobiele en het tv-netwerk van Belgacom. Belgacom investeert 2 miljoen USD (kapitaal) in Jinni.

Beide transacties worden in de komende weken afgerond.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: