Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • april 2010
    M D W D V Z Z
    « Mrt   Mei »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Life!tv wordt vanaf 15 april een mannenzender

Posted by dtvfan op 1 april 2010

ATVOp donderdag 15 april start Life!tv met een gloednieuwe programmatie, en richt zich daarmee tot een uitgesproken mannelijk, rebels, avontuurlijk en energiek publiek. Eerder dit jaar stapte Think Media, de mediagroep rond P-magazine, Ché, Clint.be, Menzo Sports magazine, Chief, Officieel PlayStation Magazine, Motoren & Toerisme en Motorwereld, in het kapitaal van Life!tv. Dat meldt Life!tv in een persbericht.

‘Het is dan ook een logische stap dat Life!tv perfect aansluit bij dat van onze andere on- en offline titels’, zegt gedelegeerd bestuurder van Life!tv, Maurice De Velder. ‘Over die positionering is niet de minste twijfel geweest. We streven naar een maximale synergie tussen onze media, omdat deze kruisbestuiving rond een duidelijke en heldere gezamenlijke thematiek, zowel naar adverteerders als lezers, online bezoekers en kijkers, een sterke troef is, en een absolute must in de toekomst, die uitgesproken multimediaal zal zijn.’

Wim Weetjens, COO van Life!tv: ‘We hebben de afgelopen maanden het profiel van Life!tv zowel inhoudelijk als vormelijk volledig aangepast. Het nieuwe logo is daarvan een onderdeel. Maar ook inhoudelijk en programmatorisch zal Life!tv een uitgesproken mannelijk profiel krijgen. Daartoe hebben we Peter Lories aangetrokken als Programma Directeur. Peter heeft een jarenlange productie-ervaring en was tot voor kort Programma Directeur bij TMF/MTV Networks. Bovendien begreep Peter meteen waar we met de zender heen wilden.’

Peter Lories: ‘Het was een zeer interessante oefening om, vertrekkende van de redacties binnen Think Media, een zender op het getouw te zetten die het natuurlijke DNA van de Think Media titels deelt. Dat resulteert in de eerste uitgesproken mannelijke televisiezender voor Vlaanderen. En mannelijk betekent niet vrouwonvriendelijk, integendeel, we denken dat ook veel vrouwen met heel veel plezier naar onze programma’s zullen kijken.’

Vanaf donderdag 15 april 22.00 uur start de nieuwe programmatie van Life!tv, met als belangrijkste eigen productie ‘Havana’. Peter Lories: ”Havana’ is een wekelijks magazine (52′), een televisie filtering van de leefwereld van P-magazine, Ché, Menzo Sports magazine, Clint, Chief en al wie deze liefheeft. We brengen wekelijks een unieke cocktail van humor, sensualiteit, nieuws, film, muziek, cartoons, games, reportages en scoops. Met steeds de eigenzinnige blik en bijhorend gevoel voor humor dat de magazines van Think Media al jaren kenmerkt. Gaelle Garcia Diaz, P en Ché model, perfect viertalig, zal de verschillende rubrieken op geheel eigen wijze aan elkaar praten.’

Daarnaast licht Life!tv nog een tip van de sluier van de programmatie vanaf 15 april:
‘Live@The Joker’: Wekelijks de beste, totaal ongecensureerde, en cutting-edge comedy, live vanuit The Joker in Antwerpen. The Joker is al jaren de bakermat waar elke succesvolle stand-up comedian begonnen is. Elke week breng Life!tv 22 minuten onversneden entertainment, live en exclusief, vanuit de laughter zone. Waar Canvas en Comedy Casino zelfs niet durven gaan…
‘Movie Life’: Wekelijks het beste uit de wereld van film. Wat is er nieuw in de zalen, recensies, setbezoeken, interviews.
‘PitStop’: Peter Baert is al geruime tijd een vaste waarde op Life!tv. Wekelijks bespreekt hij in PitStop de actualiteit op vlak van Rally en Motorsport.

‘Think Media heeft inderdaad nu eenmaal een geheel eigen en absoluut uniek DNA’, zegt Rik Vera, Marketing & Business Development Director. ‘Hoe we Life!tv nu invulling geven, is geen door marketing verzonnen verhaaltje waarmee we op zoek gaan naar een of andere doelgroep. We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om dat geheel eigen DNA helder te omschrijven, dat zo kenmerkend is voor P-magazine, Ché, Menzo Sports magazine, Clint.be,… Dat was dan ook meteen de basis voor de vormelijke en inhoudelijke invulling van Life!tv. Als iémand dat soort televisie brengen kan op een geloofwaardige en volkomen natuurlijke manier, dan is het Think Media. Dat we met dat DNA een unieke en gegeerde positie innemen in het Vlaamse landschap wordt bewezen door het ruim 1 miljoen lezers en bezoekers die we elke maand weer opnieuw weten te bereiken’.

Paul Israël, Vice-President Media Partnerships van Telenet: ‘De nieuwe programmatie van Life!tv verrijkt ons Vlaams digitaal TV-aanbod en zal ongetwijfeld gesmaakt worden door de mannelijke Vlaamse kijkers.’
Life!tv is enkel digitaal verkrijgbaar bij Telenet Digital TV.

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: