Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • januari 2010
    M D W D V Z Z
    « Dec   Feb »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Overzicht zenderwijzigingen bij Belgacom TV

Posted by dtvfan op 28 januari 2010

(update) In dit laatste artikel geven we een overzicht van de nieuwe zenders bij Belgacom TV en ook de zenders die uit het basisaanbod gaan. (Zendernummeringen zijn voorlopig nog niet bekend.)

• Zenders die uit het basisaanbod naar themaboeketten verhuizen vanaf 1 maart 2010 :

TCM : verhuist naar Entertainment-boeket
Extreme Sports Channel : verhuist naar Sport & Pleasure-boeket
Eurosport 2 : verhuist naar Sport & Pleasure-boeket
Discovery World : verhuist naar Nature & Discovery-boeket
Discovery Science : verhuist naar Nature & Discovery-boeket
Discovery Travel & Living : verhuist naar Music & Culture-boeket
Travel Channel : verhuist naar Nature & Discovery-boeket

•  Nieuwe zenders bij Belgacom TV

– National Geographic Wild HD : de HD-versie van de natuurzender van Nat. Geo. komt beschikbaar in het Nature & Discovery-boeket.
– Vivolta : Franse tv-zender over o.a. lifestyle en gezondheid komt in het Nostalgie-boeket.
– MTV Idol : Franstalige muziekzender van MTV met muziek uit de jaren ’80, ’90 en 2000 komt in het Nostalgie-boeket.
– ESPN Classic : Amerikaanse sportzender met onder meer terugblikken op sportgebeurtenissen komt in het Sport & Pleasure-boeket.
– ESPN HD : De HD-zender van ESPN komt in het Sport & Pleasure-boeket.

•  Mogelijke zenders die verdwijnen uit het gehele Belgacom TV-zenderaanbod (niet volledig duidelijk) :

– Out TV
– EXQI Culture SD

14 Reacties to “Overzicht zenderwijzigingen bij Belgacom TV”

  1. Kurt B. said

    we gaan dus minder zenders hebben, en weer moeten bij betalen voor die enkele meer zoals discovery bazaar waar ik toch veel naar kijk.. Pfff

  2. William said

    Mijn contract met Belgacom is in januari net voor een jaar verlengt. Ik weet wel wat ik binnen een jaar ga doen ; Telenet klant worden! Waarom? Voor mij intressanter zenderaanbod.

    Volgende zenders die bij Belgacom in een boeket zitten zijn daar in het basisaanbod : MTV HD, TMF Dance, BBC Entertainment,
    TCM. Volgende zenders heeft Belgacom niet ; WDR3, Sat1, Pro7, RTL duits, Studio 100 TV, Gunk, Life, Actua tv, Mediaset, Al jazeera English, CNBC.
    Bij bepaalde formules (shakes) heb je ook nog BBC HD, FoxLife HD, Discovery HD, Sundance HD, Eurosport HD en Animal planet HD inbegrepen.
    Neem je twee of drie boeketten aan 5.95 krijg je er een aantal zenders, waaronder erotische kanalen gratis erbij
    .
    Als ik bij telenet alle zenders die ze aanbieden wil ontvangen kost dat 17.85 extra.

    Wil ik bij Belgacom alle zenders die ze aanbieden dan kost dat 49.95 extra.

    Ook is er geen mogelijkheid om je op een deftig filmaanbod te abonneren. Belgacom tv wordt meer en meer een lege doos.

    Groot verschil vind ik.

    Bij Belgacom hebben we natuurlijk ook zenders die telenet niet heeft of in een boeket heeft.
    Telenet heeft bv Anne, Rai2 en 3, Al jazeera arabic, Al oula, France 24 niet in het aanbod.
    E entertainment, trace, mcm pop, fashion, LCI, France 4 en 5 zitten in een boeket.

    Eerlijk gezegd valt Belgacom tv mij erg tegen, de veranderingen zijn geen verbeteringen, echt niet.

  3. mike said

    zie je wel,kassa kassa,ze zijn toch allemaal dezelfde zekers!voor de rest is heel die verandering CHINEES voor mij,er komen nieuwe boeketten,maar nl en fr blijven dus bestaan??ik zal wel zien,kijk nog altijd classic met 2 boeketten nl voor 30 euro per maand.en waarom toch altijd die franse brol die we er bijkrijgen??meer betalen,maar er komt nooit echt iets nieuw,ze veranderen een beetje de nummerkes,de boeketjes,thats it,

  4. mike said

    daarbij maken ze het allemaal wel moeilijk he,moet ik nu alles gaan veranderen?ik betaal toch al genoeg voor hun boeketten,of niet soms?ze zouden mij automatisch moeten overzetten zodat ik GEEN zenders verlies en waar voor mijn zuur verdiende centen krijg want anders kan het wel eens zijn dat ik william volg nnar telenet(de kabel is hier nog altijd in gebruik bij mij),en dat al binnen 6 maanden

  5. master-magic said

    @ william,
    je kan toch na je eerste jaar lid te zijn elke maand kosteloos opzeggen,of kan dit niet meer???

    zou daar eens naar vragen of dat kan.

  6. William said

    @Master-Magic, ja dat klopt maar elk jaar bellen ze me op en vragen of ik een nieuw jaarcontract wil. Ik krijg dan gewoonlijk een maand alles gratis. Mijn contract is dus net met een jaar verlengt.

  7. master-magic said

    ah ok,en dat kan je niet verbreken ???????
    zou stom zijn dat ze zo de mensen vast hebben voor een jaar als je elke maand na een jaar lid elke maand mag opzeggen normaal,
    ik zou het proberen.

  8. Vanhuysse gido said

    een paar weken geleden vraagt Belgacom de decoder 2 weken ingeschakeld te laten.
    Nu hebben we een totaal nieuwe (mooie) grafiek, ook nieuwe functies, maar blijkbaar zijn alle HD zenders uit het nieuwe zenderaanbod verdwenen.
    klopt dat of zijn alle zenders nu automatisch HD zonder die benaming nog te dragen.
    Gido

  9. rudy said

    Spijtig en op lange termijn niet erg verstandig. Er komt altijd een punt waarbij de provider net één kanaal te veel naar één of ander boeket overbrengt. Op dat omslagmoment begint de consument te vergelijken en ook de prijzen te analyseren. Voor mij is dit omslagmoment aangebroken. Strategische marketingblunder. Ik ga heel mijn Belgacom-pakket is in detail onder de loupe nemen want ik begin de switches een beetje vervelend te vinden. Misschien willen ze gewoon minder klanten die meer betalen ik weet het niet maar het is een heel gevaarlijke evenwichtsoefening die ik als provider niet zou durven maken. Ik had eigenlijk eerder verwacht dat meer kanalen HD zouden worden en dat de technologie zou verbeteren maar blijkbaar is het niet echt een prioriteit om op die positieve manier in het nieuws te komen. Klanten tegen jezelf in het harnas jagen is op termijn nooit goed; er komt een kaper op de kust en vooraleer je het weet zit je met je meerprijs met minder inkomsten. We spreken elkaar binnen 2 jaar.

  10. Wilfried @ said

    Comfort, het basisaanbod (18,50 euro per maand, huur decoder inbegrepen) omvat:

    70 zenders
    Comfort View (een programma pauzeren, terugspoelen, opnemen)
    5 zenders in HD: één HD; Canvas HD; vtm HD; TF1 HD; France 2 HD ******** = DIE ONTVANGEN WIJ NIET HOOR ********
    1 Jupiler Pro League-match per weekend gratis
    toegang tot het op-aanvraag-aanbod (meer dan 5000 films, documentaires, series, tv-programma’s, enz.)

    Tja en wat met de abonnees die nog geen toegang hebben tot de HD Kanalen, omdat die speciale kabel er NOG altijd niet ligt? Zelf zijn wij al jaren trouwe klant bij Belgacom, maar hun gedachtengang kan ik soms niet begrijpen. We leven toch al geruime tijd in een digitale wereld, iedereen zou een basisaanbod zelf moeten kunnen samenstellen, de techniek bestaat … en dan hun zaptijd … nog altijd traag. Het wordt tijd dat ze daar ook iets aan veranderen, mijn dochter heeft telenet, ik frons daar toch soms mijn wenkbrouwen wat die allemaal kunnen … en snel hoor. Belgacom, werk aan de winkel hé en zet actua TV op de lijst.
    Een trouwe klant.

  11. rob said

    Ik kan je volledig bijtreden.

    Ik ben vorig jaar ook overgestapt naat Telenet omdat de noodzakelijk kabels voor VDSL en dus HD ontvangst niet aanwezig zijn in onze straat. Wel vandaag is dat nog steeds niet het geval.
    HD is de toekomst en Belgacom schijnt dit maar met mondjes maat in te voeren.

  12. Ruys Emiel said

    Waarde,
    BijBelgacom basispaket zat nog een filmzender waar men een film zonder onderbreking
    kan bekijken en nu gaat naar een boeket,dat valt niet mee op de duur rest niets meer
    altijd maar bijbetalen.bij de start 2 voetbalwedstrijden gratis-nu nog 1.en dan maar
    praten over krisis- de buik is vol de zakken leeg

  13. Edwin said

    Mag zo’n Belgacom zomaar eenzijdig dat zenderaanbod wijzigen?

    Ik voel me redelijk bedrogen en ik zeg het zodra ik kan. Ik heb al redelijk veel ellende met Belgacom gehad.

    Wij hebben onze decoder gekocht, elke maand rekenen ze huur aan. Telkens moeten we bellen, ze zetten dat dan wel recht, maar de maand nadien, hups, weer van hetzelfde. Dit is al bijna een klein jaar bezig.

    Tijdje terug, we geven door dat we gaan verhuizen volgende maand en dat ze het nodige kunnen doen tegen die datum. Wat doen ze? Ze sluiten ons direct af. Kan gebeuren, maar het kostte ze wel drie dagen om het in orde te krijgen.

    En nu dit weer. Da’s zoals een huis huren en de maand nadien komt de huisbaas zeggen:

    “Om u beter te kunnen dienen, haal ik nu alle ramen weg. Ik laat die staan wanneer je 5 euro per maand bij betaald. Maar goed, ik zal eens laten zien hoe een goed hart ik wel heb en als je snel bent en direct belt dan krijg je de ramen 6 maanden gratis”

    Dit zweemt naar oplichterij, niet?

  14. spyfox said

    jongens toch nie te geloven ergens hé tcm weg enz en zat jaren op de kabel ook in de nacht, het zijn dezelfde zeveraars mij is er beloofd dat er meerdere zenders van NL gingen bij komen een paar jaar geleden en nu nog niets het gaat er nie op vooruit ik heb nu maanden geen telefoon gehad door een ‘storing’ van hun pfff het lijd tot niets gewoon ik ga ook gaan veranderen als mijn contract gedaan is want voordelig is het niet meer en we zijn echt al jaar en dag klant
    sorry mijn vertrouwen is verloren

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
