Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • december 2009
    M D W D V Z Z
    « Nov   Jan »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Vanaf 8 januari telt uitgesteld kijken mee bij kijkcijfers

Posted by dtvfan op 1 december 2009

CIMHet Centrum voor Informatie over de Media (CIM) bevestigt vandaag in een persbericht dat vanaf 8 januari 2010 uitgesteld kijken gaat tellen bij de kijkcijfers. In België is men al reeds aan het proefdraaien met de nieuwe tv-planning software LIVE+6 gegevens: de som van LIVE kijken en uitgesteld kijken tot 6 dagen na uitzending. Maar vanaf volgend jaar op 8 januari 2010 wordt LIVE+6 officieel gebruikt.

Is de reclamemarkt nu klaar om uitgesteld tv kijken in haar dagdagelijkse praktijk te integreren?
Volgens Stef Peeters (General Manager CIM) wordt het wennen vanaf 8 januari 2010. ‘De mediaspecialisten zijn al uitgebreid geïntroduceerd in dit dossier. In december verzorgt het CIM een roadshow voor alle tv buyers, tv planners en strategic planners bij alle media-agentschappen. Ook de professionele en algemene pers worden omstandig geïnformeerd in de komende weken. Het CIM vraagt uitdrukkelijk dat alle betrokken partijen vanaf 8 januari gepubliceerde cijfers duidelijk kaderen en de juiste naam meegeven om te vermijden dat bijv. LIVE marktaandelen vergeleken worden met LIVE+6 marktaandelen.’

Op de vraag of één en ander niet nogal laat komt, is de algemeen directeur van het CIM duidelijk: ‘We hadden het allemaal vroeger verwacht. Maar ik moet de softwarehuizen en de CIM tv equipe feliciteren. Een handvol mensen heeft zich met buitengewone daadkracht en engelengeduld ingezet om verschillende tv softwares te stroomlijnen volgens één gemeenschappelijke standaard. De Belgische markt kan eindelijk beschikken over cijfers die tot na de komma overeenkomen. Nu is het aan de gebruikers, inclusief de adverteerders, om in goed overleg deze verrijkte data te gebruiken. En ook al moet de impact op de kijkcijfers niet overschat worden, voor de televisiemarkt valt Nieuwjaar 2010 echt wel op 8 januari’.
Bron: Persbericht CIM

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers op de volgende wijze: