Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • november 2009
    M D W D V Z Z
    « Okt   Dec »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Belgacom TV lanceert nieuwe HD-decoder

Posted by dtvfan op 19 november 2009

decoderSinds 9 november is Belgacom gestart met de verhuur van het nieuwe HD-decoder voor Belgacom TV. Dat meldt het Franstalige forum adsl-bc.org. Uniek is dat op deze nieuwe decoders een nieuwe software te vinden is, die wat nieuwe functies bevat. Zo kunnen klanten met de nieuwe decoder momenteel al in één keer een hele serie opnemen, manueel opnemen en klanten met twee streams kunnen twee programma’s tegelijkertijd opnemen. Belgacom TV-klanten die deze nieuwe HD-decoder niet hebben, krijgen de software met de nieuwe functies automatisch op hun decoder normaal gezien tegen eind januari 2010. Tegen deze datum zullen ook de menu’s een nieuwe look krijgen. De vroegere modellen van Scientific Atlanta worden niet meer gemaakt.

Update: Ook de zapbalk van Belgacom TV zal door deze nieuwe software veranderen. Op deze link kan u de nieuwe zapbalk bekijken.

39 Reacties to “Belgacom TV lanceert nieuwe HD-decoder”

  1. ToMiKoN said

    Is deze ook te koop? Ik heb mijn Scientific Atlanta ooit nog aan € 99 gekocht. Zou dit weer kunnen?

  2. dtvfan said

    Waarschijnlijk zal Belgacom eerst ervoor dat de resterende decoders verhuurd of verkocht geraken. Maar het kan zijn dat Belgacom de nieuwe HD-decoder ook verkoopt, dat is niet echt bekend. Het beste is om eens naar een shop te gaan, om te vragen of de nieuwe HD-decoders al te koop zijn.

    Met vriendelijke groeten,
    dtvfan

  3. Yorin said

    Is er iets bekend over de capaciteit van de harde schijf? Zullen deze ook hebben uitgebreid?

  4. Bert said

    Dus BCTV komt nu in de buurt van wat de Telenet-decoders al ik weet niet hoe lang kunnen.

    Ondertussen hebben ze in de VS en elders set-top-boxes die suggesties doen aan kijkers, die toelaten opnames te exporteren, die toegang geven tot diensten van andere aanbieders,…

  5. Danny said

    Ik ben juist naar een Belgacom Shop geweest en daar wisten ze te vertellend dat de nieuwe decoder er waarschijnlijk pas in januari zal komen.
    Al lijkt me dit met de feestdagen commercieel minder interessant.

  6. ze zullen die boxen wel eerst aan de nieuwe klanten geven.

  7. dtvfan said

    Beste Yorin,
    Over een uitbreiding van de capaciteit van de harde schijf is nog niets bekend.

    Met vriendelijke groeten,
    dtvfan

  8. Xavier said

    “Zo kunnen klanten met de nieuwe decoder momenteel al in één keer een hele serie opnemen, manueel opnemen en klanten met twee streams kunnen twee programma’s tegelijkertijd opnemen.”

    Dus om twee programma’s tegelijk op te nemen, moet je een speciaal abonnement hebben? Ben ik blij dat ik bij Telenet ben! Daar kan ik al jaren een serie ook volledig programmeren in een keer.

  9. dtvfan said

    Beste,
    Om twee programma’s tegelijk op te nemen moet men geen speciaal abonnement hebben. De meeste Belgacom TV-abonnees kunnen twee streams ontvangen en hierdoor dankzij de opneemfunctie ComfortView (zit inbegrepen in prijs van basisaanbod Confort) onder meer twee programma’s tegelijk opnemen en een hele serie opnemen in één keer. Voor de twee streams moet men dus geen extra abonnement aanschaffen.
    Mvg,
    dtvfan

  10. Jan said

    je moet hiervoor vdsl hebben, je lijn moet geupdate worden. dus wel een extra kost

  11. @Xavier

    maar dan moet die epg van telenet wel kloppen en je marge’s groot genoeg ingesteld staan of je hebt uw progamma niet helemaal,
    en dan heb je ook nog kans dat die het progamma dubbel opneemt als dat herhaalt wordt de volgende dag.
    of als de epg dubbel staat in de boxen.

  12. Hilde said

    @ Jan,
    Als je enkel digitale zenders wilt, dan moet VDSL niet. Voor HD-zenders dan wel.

    Groet

  13. jan said

    @ master-magic

    Er is maar 1 bedrijf die de epg bezorg voor zowel Telenet,Belgacom en Idi. Dit is dus niet bij de provider te doen, maar door het extern bedrijf. Met jou weten had ik toch wel verwacht fat je dit zou weten !

  14. jan said

    @ Hilde,

    enkel digital tv bij belgacom is niet mogelijk. Dit moet in combinatie met Internet of telefoon. Digigtal tv alleen kan je niet nemen. En iedereen wilt toch in hd kijken als je een hd corder hebt ? dus je wordt verplicht vdsl te nemen. Waardoor je dus weer extra moet betalen. Dit is bij Telenet niet. ook al sluit je 4 digiboxen aan.

  15. Nicolas De Poorter said

    Belgacom TV is wel afzonderlijk te koop, maar de kost ligt ietsje hoger dan wanneer je daar een telefoonlijn zou bijnemen.🙂

    Je wordt tot niets verplicht. Als je digitale tv in HD wilt bekijken, dan krijg je een HD-decoder. Kijk je in SD, dan krijg je ook een HD-decoder (met daarbij een gratis aantal HD-kanalalen -5-).
    Je moet niet extra betalen om op VDSL2 aangesloten te worden. Enkel activatiekosten van 50 euro, en dat is net zoals bij Telenet zo. De wifi-modem krijg je gratis.

  16. @jan

    maar dan moet telenet dit wel nakijken dat waneer ze die epg eropzetten zien dat er geen conflicten zijn,
    ze maken reclame daarmee en er zijn veel mensen die er problemen mee hebben.
    de fouten van hen nooit bespreken is ook fout hé,want dan keur je alles goed wat er fout kan gaan.
    dan moet telenet niks meer oplossen.
    enkel uw geld incaseren en de service niet meer geven.
    is soms erg hoe mensen alles zomaar aanvaarden met uitvlucht dat het een andere partij z’n schuld is al de bugs enzo.

  17. natte said

    master magic grote mijnheer

  18. Kurt B. said

    nieuwe fotos te vinden: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=872039#872039😉

  19. jan said

    @ master-magic

    Vrienden van mij met Belgacom tv hebben het zelfde probleem, deze hebben dan ook een bug of wat ? electronic program(me) guide werkt voornamelijk met code’s als deze al niet goed afgeleverd wordt of er zitten fouten in kan een provider er niet veel aan doen he. Las in de krant dat ze nog veel mensen zochten bij telenet voor 2010. Misschien iets voor jou in de IT ? Met jou kennis zoals je laat verstaan zou dit zeker niet meer voor moeten komen toch ? Alles lijkt zo simpel te gaan bij jou. Is wel te zien aan je eenvoudige internet site, echt een knap stuk kunst werk🙂 komt allemaal wel goed dan.

  20. boulder2 said

    Toch heeft hij wel een punt.
    De klant heeft een contract met Telenet, en Telenet met die firma die die EPG aanlevert.
    Het aanspreekpunt voor de klant is dus Telenet (of Belgacom, gezien het toch dezelfde firma is die het aanlevert).
    Vergelijk het met een krant die je koopt in een winkel, je begint hem te lezen, komt op pagina 3 en blijkt dat er een pagina uitgescheurd is.
    Je gaat terug naar die winkel, en die winkelier zegt : “goh, kan ik niet aan doen, dat is die krantenjongen die mij die kranten bezorgt.”
    Zou je toch ook geen vrede mee nemen ?

  21. Mat said

    Ik heb net mijn oude decoder (zonder HDMI aansluiting) gewisseld met een nieuwe HD decoder. Bij de opstart vraagt hij om een soft-ware update. Na enige tijd valt de decoder stil. Tot op heden kan ik nog geen TV kijken met mijn nieuwe decoder.
    Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Ik bezit een gewone B-box modem en maak gebruik van een Ruckus. Met mùijn oude decoder heb ik geen problemen gehad. Bij Belgacom support geraak ik niet binnen.

  22. dtvfan said

    Beste,
    Indien dit probleem blijft voortduren, kan u altijd naar de shop gaan en info vragen hierover.
    Mvg,
    dtvfan

  23. Mat said

    Het probleem is opgelost. Belgacom support heeft mij aangeraden om de decoder te resetten.
    Dit duurde ongeveer 50min. Daarna was het probleem opgelost.
    Dit resteen kan je uitvoeren dmv 1) stekker uit stopcontact 2)stekker terug in stopcontact plaatsen 3) direct de volgende drie toetsen gelijktijdig indrukken power, menu en OK. En dit gedurende 10 sec.
    Blijkbaar is de decoder nog maar uit van novermber 2009, en was ik niet de enige met dit probleem.

  24. bram said

    Ik heb mijn oude zonder hdmi die defect was ook net gaan omwisselen en ik heb zo’n nieuwe gekregen, mooi ding, maar het doet niets, als ik het opstart geeft het na een minuut een Er:OF en toont hij op men tv een grote error pagina: ERROR 2 !geen verbinding met het belgacom netwerk! . Dit terwijl alles perfect aangesloten is en ik wel perfect op internet kan …. zucht

  25. dtvfan said

    Beste,
    Misschien kan u de decoder eens resetten, hopelijk werkt hij dan terug. Anders kan u eventueel Belgacom contacteren over dit probleem en kunnen ze u verder helpen.

    Mvg,
    dtvfan

  26. luc said

    met zo een nieuwe decoder moet je eerts met scart aansluiten tot de nieuwe software is geupdate is en dan uw hdmi aansluiten en scart verwijderen

  27. filipis said

    beste
    ik heb sinds augustus belgacom tv en internet nu heb ik een film willen opnemen met mijn decoder met harde schijf maar nu kan ik niet meer kijken naar een ander zender ,
    mijn zoon heeft het zelfde pakket en deze kan wel opnemen terwijl hij kijkt naar een ander zender bvb voetbal ,,,hoe is dot mogelijk

  28. filipis said

    ik wil niet geabonneert worden

  29. dtvfan said

    Beste,
    Dit komt waarschijnlijk doordat in uw regio het technisch enkel mogelijk is om enkel het kanaal dat u bekijkt op te nemen. In de regio van uw zoon is het mogelijk om het een kanaal op te nemen en naar een ander kanaal te kijken. Dit kan controleren op de website van Belgacom TV. Mogelijk kan Belgacom later het in uw regio mogelijk maken om een zender op te nemen en naar een andere zender te kijken.
    Mvg,
    dtvfan

  30. frans.vervekken said

    Filipis,misschien heb je een ontvanger met 1 tuner en heeft uw zoon een ontvanger met 2 tuners?

  31. plazz14 said

    ondertussen is mijn probleem opgelost, het was een probleem met de lijn en niet met het toestel, je moest het ook helemaal niet via scart eerst aansluiten zoals hier geopperd wordt.

    wat dat opnemen en kijken betreft heb ik nog wel een probleem, met mijn oude decoder kon ik dit, met de nieuwe niet meer , leg me dat maar eens uit …

  32. kogran said

    Mijn Belgacom TV vertoonde heel wat problemen, het beeld haperde, comfort view leidde regelmatig tot vastlopen van de decoder, … Ik belde gisteren met de dienst storingen en vandaag om 10u stond er al een technieker voor mijn deur. Mijn lijn vertoonde fouten en dat werd opgelost, mijn modem, een b-box2, werd vervangen en ik kreeg dé nieuwe decoder… Wat een verschil!! Comfort view werkt zoals het hoort, van zender veranderen gaat vlot, opnemen lukt prima en de nieuwe menu’s zijn overzichtelijker… Ik ben tevreden!!!
    Dit is nu al de derde decoder die ik van Belgacom krijg dus waarom zou ik er één kopen… Qua design gaat men er ook wat op vooruit, de display geeft wel nog te veel licht en die B-box blijft een lelijk ding.
    Ik zal maar blijven zeker!

  33. VANHUYSSE said

    Begin me te irriteren aan bewegende close-up beelden waarvan de kleuren van bv gezichten een fractie van een seconde achterblijven. Dus krijg je een vaag beeld en zie je werkelijk de kleuraanpassing gebeuren. Mijn Tv is een Loewe Xelos. Daar ligt het waarschijnlijk niet aan.
    Heeft iemand last bij TV kijken van deze trage aanpassingen bij bewegende close up beelden?
    Groeten
    gido

  34. Jeroen said

    De nieuwe decoder vraagt achter software update lees ik hoger ?
    Met andere woorden, kan je dat weigeren ? Kan die nu eindelijk een beetje sneller opstarten dan in de 20 minuten van de vorige decoder ?

    Dan kunnen we eindelijk het 21W sluipverbruik in off-mode kwijtspelen.

    Heeft iemand met een nieuwe decoder al eens het stroomverbruik in standbye gemeten ? Is dat nog steeds 21 Watt ?

  35. Stef said

    Beste Kogran,
    Mijn decoder vertoont dezelfde problemen. Hoe hebt u die dienst gecontacteerd ? En was de service gratis ?

  36. christophe treinen said

    software update, ok, maar ben wel mtv hd en tmf hd kwijt, inclusief de opgenomen concerten van die zenders !!!! dank u belgacom

  37. Sarah said

    Hallo iedereen,

    Mijn decoder liep steeds vast en bij de technische dienst van Belgacom hebben ze na even zoeken beslist dat de fout bij de decoder lag en deze stuk was. Vandaag ging ik een nieuwe decoder halen, en bij de installatie komt steeds ‘ERROR 5’. Iemand enig idee waaraan dit probleem kan liggen? Heb reeds contact gehad met de technische dienst, maar zij zeggen (alwéér) dat de fout bij de decoder ligt en ik deze moet omruilen…

    Groetjes

  38. annelies said

    ik heb juist nieuwe decoder gehaakt en geeft ook error 5 aan , heb alles al duizende keren terug opgestart en blijft dit weergeven , kan het mischien liegen aan het feit dat ik met decoder buitenshuis zit in het tuinhuis ? of is het decoder zelf ? grtjs annelies

  39. dtvfan said

    Als u de decoder huurt, kan u altijd de decoder gratis gaan inruilen bij Belgacom. Indien u nog steeds problemen heeft, kan u best Belgacom hierover contacteren.

    Met vriendelijke groeten

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
