Digitale TV Weblog

Nieuws en info over digitale tv (2008 – 2016)

  • Het archief

  • april 2009
    M D W D V Z Z
    « Mrt   Mei »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
  • Categoriëen

  • Overname artikels

    Indien u een artikel van Digitale TV Weblog gedeeltelijk of geheel overneemt, vragen wij u bij een gedeeltelijke overname de bron te vermelden en bij een volledige overname de bron te vermelden en een link naar het desbetreffende artikel te plaatsen.
    Alvast bedankt.

Abonnees TV Vlaanderen zonder tv door stroompanne

Posted by dtvfan op 30 april 2009

TV Vlaanderen

Een stroompanne bij Scarlet heeft woensdagavond een tijdlang meer de meer dan 75.000 TV Vlaanderen-abonnees zonder televisie gezet. De reservegenerator van Scarlet die bij dergelijke pannes in werking moet treden liet het ook afweten. Dat meldt TV Vlaanderen in een persbericht.

TV Vlaanderen biedt digitale televisie via satelliet aan en stuurt het signaal van de Vlaamse zenders door via het netwerk van het Nederlandse telecombedrijf KPN. Zij maken op hun beurt gebruik van het netwerk van Scarlet. Door de stroompanne was het niet mogelijk om het signaal van de verschillende zenders op te stralen naar de satelliet. Onmiddellijk na de onderbreking werd de klantendienst van TV Vlaanderen overstelpt met oproepen van ongeruste klanten.

Het is de tweede keer op een week tijd dat een onderbreking bij Scarlet de klanten van TV Vlaanderen zonder televisie zet. Algemeen directeur van TV Vlaanderen, Kurt Pauwels, is niet te spreken over de onderbreking en zegt dat de schade niet te overzien is. “Onze klanten hebben meer dan twee uur zonder beeld gezeten en dat op het drukste moment van de avond”, zegt Pauwels. “Scarlet is een dochteronderneming van Belgacom en je zou toch denken dat dergelijk bedrijf leert uit hun fouten. Er kan overal wat verkeerd lopen, maar twee keer op een week is onaanvaardbaar. Wij gaan het niet nalaten onze relatie met de bedrijven in kwestie te herzien.”

TV Vlaanderen heeft haar klanten persoonlijk via e-mail op de hoogte gebracht en heeft een bericht op de website geplaatst om zich te verontschuldigen voor het ongemak.

Advertenties

Sorry, the comment form is closed at this time.

 
%d bloggers liken dit: